donderdag 26 februari 2015

In de ban van de smartphone

Twee jaar terug ben ik er ook aan begonnen 
De! smartphone!!
Het moest wel een iphone worden want zelfs blinde mensen kunnen daar mee werken.
En je kon er een cursus voor volgen bij stichting Bartimeus of koninklijke Visio.
Maar die cursus begon pas over een week.
en daar kon ik toch niet op wachten? als je al zo'n mooie telefoon hebt.
Aangezien ik niet bang ben voor computers ben ik dat ook niet voor iphones.
En op internet kun je immers heel veel informatie vinden.
Het was nog wel een heel geklier om er van alles op te zetten.
Ach en omdat ik soms een overmoedig mens ben.
Hup ook maar even aan de computer een bacupje maken via itunes.
Mmm. wat duurt dat toch lang?
Daarom koppel ik hem maar af, en wat denk je?
Bam! zo vast als een huis niks meer mee te beginnen.
Een reset! 
niks!
een harde reset!
Niks..
Nog maar eens zoeken op internet?
Niks.
Hellup! toch maar even terug naar de winkel?
Een aardig winkelmeisje probeert nog van alles maar niks hoor geen contact zo dood als een pier.
Opsturen dan maar?
Duurt wel 6 weken.
Uiteindelijk hebben we hem wel weer aan de praat gekregen dankzij mijn vriendin super Minie.
Achteraf bleek het aan mijn computer te liggen want deze herkende mijn iphone niet meer.
Kortom het is een prachtig apparaat, maar eerst een cursus volgen en een ziende je iphone via itunes laten sychroniseren is echt geen overbodige luxe.
En nooit!!!! je iphone loskoppelen als hij nog niet klaar is houd de balkjes boven in het scherm goed in de gaten.
Tip van een ervaringsdeskundige.
Gerard heeft helemaal niets met iphones of computers.
Daarom mag ik mee naar Steenwijk
om iets te veranderen in de computer op ons bedrijf.
Als ik klaar ben ga ik maar vast in de auto zitten, 
En pak mijn iphone even kijken.
E-mail check Nul
Berichten check Nul
facebook pagina mollepraatjes.
Nieuwe vind ik leuks? check 10!
Tik tik er wordt op het raam getikt.
Het is Gerard.
Wat doe jij in de auto van Evert?
Ach ja zo'n smartphone kan soms echt even je leven beheersen.
En de auto?
Was zelfde type.
Zelfde kleur.
En geparkeerd naast onze eigen auto vlak voor de deur.
En? foei Evert niet op slot.
Maar wij hebben geen! zwarte leren bekleding. 
Dat had ik toch zeker moeten merken toen ik er op ging zitten.
Maar ach ja! mijn smartphone was toch net iets interessanter geloof ik. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten