zondag 23 augustus 2015

Ach ja soms zit het tegen.

Mijn moeder haar i d kaart is verlopen.
Dat is dan meteen een mooie oefening met de bus voor Tessa en mij.
Want dat hebben we nog niet gedaan samen.
Als we naar de bus lopen kom ik er achter dat mijn moeder van 81 beter de rolator had kunnen meenemen, want met zo'n wandelstok schiet dat niet echt op.
En lopen met een geleidehond in beugel en een moeder aan de arm dat kan niet.
Maar we moeten alleen op het gemeentehuis zijn dus! we wagen het er toch maar op.
Tessa leidt me keurig de bus in en ook weer uit.
Als we in het Gemeentehuis voor het fotoapparaat staan komt mijn moeder er achter dat ze haar portomonee met i d kaart in de bus heeft verloren.
Mijn moeder is geen tasjesmens maar propt liever alles gewoon maar in de broekzak of haar BH.
En daar staan we nu dan met de gebakken peren.
Tsss nou van mijn vader mocht ik vroeger nooit vloeken want dat deden meisjes niet.
Maar dat doe ik nu eventjes wel.
En krijg er meteen al spijt van als ik mijn moedertje zo schuldbewust zie staan.
Bij de receptie krijg ik het telefoonnummer van connexion en 10 minuten later het bericht dat een aardig meisje de portomonee afgegeven heeft aan de chauffeur.
Wat zijn wij blij dat er nog eerlijke mensen bestaan.
Deze buschauffeur komt over drie kwartier aan op het station  met lijn 75 dus kunnen we de portemonnee daar ophalen.
Dat is met het tempo van mijn moeder nog best flink aanpoten.
Dus gooi ik de beugel maar los houd Tessa vast aan de riem neem mijn moeder aan de arm en sleur haar bijna mee naar het station.
We komen gelukkig net op tijd.
En Tessa die doet het allemaal fantastisch.
Dan kunnen we een half uur later met lijn 70 weer naar huis.
Als ik vier uur later weer thuis ben.
En eerst maar weer een nieuwe afspraak moet gaan maken voor haar i d kaart.
Denk ik dat het beter is om dit soort zaken maar uit te gaan besteden.
Ik ga in het vervolg met mijn lieve moedertje rolator tasje en Tessa toch veel liever gezellig op een leuk terrasje zitten.
en zijn dit ook prachtige oefeningen voor een geleidehond en baasje in opleiding.
En ik moet eerlijk bekennen, dat zitten op een terras daar ben ik trouwens ook veel beter in.😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten