zaterdag 25 juli 2015

Veilig oversteken met je geleidehond in Giethoorn.

oversteken van een druk kruispunt hoort ook bij het leren lopen met een geleidehond.
Via het fietspad onder de weg door kunnen Tessa en ik heel relaxed en veilig oversteken.
Ook de brug over het kannaal is geen probleem voor ons.
Maar dan! willen we naar de kanaaldijk.
Daar is geen zebra maar komt wel van drie kanten druk verkeer.
Onder leiding van onze instructeur sta ik 😓😓😓mijn stok capriolen uit te voeren en stoppen inderdaad toch alle auto's voor ons en kunnen  we veilig naar de overkant.😌
Op de terugweg,
zegt mijn instructeur.
Geke pak je stok rechts vanaf de dwarsgracht komt een politieauto aanrijden.
Nu kun  je mooi even oefenen.
Ik houd mijn stok in positie en steek na een aantal seconden mijn stok recht voor uit om aan te geven, ik ga nu over steken.
Autos moeten dan net als bij rood licht verplicht stoppen.
Deze politieauto stopt dan natuurlijk ook?
niiet!!!!!!!!! 😭😭😭
Met open mond kijken wij deze politieagent na.
Respect voor de politie?
Nou vandaag toch maar even niet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten