dinsdag 21 juli 2015

Niet aaien!

Enne woarumme dan nie.

Achter mij hoor ik een mannenstem in het plat steenwijks vragen.
Is dat wel een echte labrador?
Ja hoor meneer.
Now tis wel een kleingie.
Is't wel een echte?
Inderdaad Tessa is wel een kleine labrador, maar dat heeft meer voordelen dan nadelen.
Enne gaat de man verder ik magge der nie aaijn?
Nee zeg ik dat heeft u goed gezien.
Tessa is een geleidehond en die mag u niet aaien.
Enne waorumme dan nie?
Ik haal even diep adem en denk oke hier gaan we dan.
Nou meneer ik ben heel slechtziend en deze hond zorgt ervoor dat ik niet overal tegen aanloop.
Dat is voor haar ook hard werken.
Als u haar gaat aaien vind ze dat misschien wel gezellig? maar haalt u haar ook uit haar concentratie waardoor ze niet meer op let.
En dan loop ik daardoor wel mooi tegen een paaltje op.
Maar dat wilt u vast niet op uw geweten hebben of wel?
Now! uh neu.
De man kijkt nog maar eens heel bedenkelijk naar Tessa draait zich om en loopt dan weg.
Ik hoor hem nog wel mompelen now! vind toch maar een kleingie.
Ja denk ik helamaal waar.
Maar! haar daden benne best wel groot.😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten