woensdag 9 september 2015

Soms ben ik ook maar een gewone hond.


Mijn Gerard heeft het druk met zijn piratenkoor de waterlanders en is het hele weekend mooi de hort op.
Dus gaan Tessa en ik er maar samen op uit.
Onderweg hoor ik Anneke roepen.
Hé Geek ga je mee met de boot naar het eiland daar is nu van alles te doen.
Dat lijkt me heel gezellig.
Een uitdaging want varen in een rondvaartboot dat doen we niet alle dagen.
En lopen over drijvende aanlegsteigers al helemaal niet.
Maar met onze zeebenen brengen we het er best aardig van af.
Op het eiland aangekomen heb ik geen idee hoe de boel daar is opgesteld het gras is nat en ik hoor in gedachten mijn instructeur zeggen Geke je zult merken dat als het heeft geregend je hond zich moeilijker kan concentreren omdat er dan zo veel geurtjes uit de grond los komen.
Dat is dan boffen want het heeft flink geregend en Tessa begint al leuk te snuffelen.
ik ben even helemaal de kluts kwijt hoe te lopen
En doe maar het verstandigst Gewoon de beugel af geef Anneke een arm en houd Tessa aan de riem.
En dat is maar goed ook want overal liggen restjes chips knieperties en met allerandere geurtjes is Tessa ineens helemaal kierewiet en zou je niet geloven dat zij ook een geleidehond is.
afkeurend kijk ik haar aan binnensmonds mopperend 😁😁😁
Foei! dame jij krijgt 0 punten en ik zal dit!!! maar niet aan meneer Gaus vertellen.
Ze kijkt me verontschuldigend aan met een sorry baasje maar het ruikt hier zo lekker en als ik geen duidelijke commando's krijg kan ik niet werken hoor?
Dan denk ik gewoon koekoek.
En dat is ook zo die Tes heeft helemaal gelijk als jij niet duidelijk bent is ook een geleidehond maar gewoon een hond en geen robot.
Als we terug varen en uitstappen bij cafe Fanfare geef ik Tessa het comando vooraan we gaan naar huis.
Keurig leid ze me tussen alle toeristen obstakels fietsers en honden door.
Naar me op kijkend is het net of ze denkt.
Zie je wel hoe goed ik het doe als jij mij maar de juiste commando's geeft.😜


Geen opmerkingen:

Een reactie posten